Dekvloer

Maandag 24 mei 2011 zou de chape gestort worden. De vrachtwagen van de firma had echter panne waardoor men pas 's middags bij ons kon zijn. Om 15u00 was men pas ter plaatse, maar van de vrachtwagen was nog geen spoor. We vreesden dus al dat we voor niets zo hard ons best hadden gedaan om de vloerverwarming op tijd gelegd te krijgen. Maar geduld is een mooie deugd zo blijkt...

Op onderstaande foto's zal je zien dat men geen chapenetten heeft gebruikt. Blijkbaar zijn vezels de nieuwe mode om ervoor te zorgen dat de chape niet barst. Bovendien werd er Thermoline toegevoegd om de dekvloer beter te laten aansluiten aan de buizen van de vloerverwarming.

Tadaaaaa! Dit is de bewuste vrachtwagen!
Rond 16:30 werd het eerste hoopje chape gestort in de kelder.
Rond 19:30 kon men aan het gelijkvloers beginnen...
Hier zie je dat de vloeropbouw hoger komt dan voorheen.
De houten lat was vroeger de onderkant van de deur.
Dit hebben we dit weekend afgezaagd tijdens het leggen van de vloerverwarming.
Om 21:05 was men bovenstaande deur uit. De vrachtwagen hoefde slechts 100m te rijden voor de volgende werf. Daar waren ze klaar rond 0:30...
Nu mogen we er een weekje niet op lopen, wat niet evident is, aangezien de praktijk niet sluit. Gelukkig bestaan er brede houten balken en evenwichtsorganen.

Thermoline van Thermoduct

0 reacties:

Een reactie plaatsen